Δείτε την Ενημέρωση των Δημοσιογράφων από τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Γιάννη Οικονόμου

brakenews  | 

Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου
από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο
κ. Γιάννη Οικονόμου
Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου.
 

Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου

από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ

 και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Γιάννη Οικονόμου 

 

Καλό μεσημέρι.

 

Για την υποχρεωτικότητα των εμβολιασμών στους άνω των 60 ετών

 

Η απόφαση της Κυβέρνησης να προχωρήσει στην υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού για τους συμπολίτες μας ηλικίας 60 ετών και άνω ελήφθη αφενός διότι σε αυτή την  ηλικιακή  ομάδα υπήρξε χαμηλή ανταπόκριση στην επέκταση της εμβολιαστικής κάλυψης παρά το γεγονός ότι οι συμπολίτες μας αυτοί είναι που κινδυνεύουν πολύ περισσότερο με βαριά νόσηση, με διασωλήνωση και δυστυχώς με απώλεια ζωής, γεγονός που ταυτόχρονα προκαλεί σημαντική πίεση στο Σύστημα Υγείας. Πάρθηκε η απόφαση αυτή διότι όλο το προηγούμενο διάστημα είχαν εξαντληθεί όλα τα περιθώρια πειθούς, ενθάρρυνσης και διευκόλυνσης των συμπολιτών μας,  προκειμένου να προσέλθουν σε εμβολιαστικά κέντρα και να εμβολιαστούν. Και επίσης πάρθηκε η απόφαση αυτή διότι η νέα μετάλλαξη, η μετάλλαξη «όμικρον», προκαλεί παγκόσμια ανησυχία.

 

Υπενθυμίζεται ότι:

 

-9 στους 10 Έλληνες που πεθαίνουν σήμερα από τον ιό είναι πάνω των 60 ετών. 

-7 στους 10 διασωληνωμένους στις Μ.Ε.Θ. ανήκουν στην ίδια κατηγορία. 

-Παραπάνω από 8 στους 10 δεν έχουν εμβολιαστεί.

 

Αξίζει, επίσης, να υπογραμμίσουμε  ότι το προηγούμενο διάστημα το Νοέμβριο όπου είχαμε μια σημαντική αύξηση της εμβολιαστικής κάλυψης στην ηλικιακή αυτή ομάδα το ποσοστό που προσήλθε, κυμάνθηκε μόλις στο 3%, όταν σε άλλες ηλικιακές κατηγορίες έφτασε μέχρι και το 15%. Προσδοκούμε στην τάχιστη ανταπόκριση των συμπολιτών μας άνω των 60 ετών στο να έρθουν να εμβολιαστούν.

 

Ευχόμαστε να μην χρειαστεί να επιβληθεί ούτε ένα πρόστιμο.  Η επιβολή του προστίμου δεν είναι ο σκοπός του μέτρου. Το μέτρο δεν έχει τιμωρητικό ή εισπρακτικό χαρακτήρα. Στόχος μας είναι να εμβολιαστούν οι συμπολίτες μας, ώστε να θωρακιστούν οι ίδιοι και να διασφαλιστεί η δημόσια υγεία και όχι να πληρώνουν πρόστιμα. Το πρόστιμο, όμως, είναι αναγκαίο παρεπόμενο, έτσι ώστε να αποκτήσει ο εμβολιασμός υποχρεωτικό χαρακτήρα. Και δεν αποτελεί παρά ένα αντίτιμο υγείας για την ενίσχυση των νοσοκομείων μας, τα οποία δοκιμάζονται και δοκιμάζονται σκληρά το τελευταίο διάστημα. Είναι μία έσχατη ώθηση προς τους ανεμβολίαστους συμπολίτες μας άνω των 60 ετών  να λάβουν τη σωστή απόφαση. 

 

Θέλω να σημειώσω και να υπογραμμίσω ως εξαιρετικά θετικό το γεγονός ότι αμέσως μετά την ανακοίνωση της σχετικής απόφασης υπήρξε σημαντική αύξηση των ραντεβού για εμβολιασμό συμπολιτών μας της ηλικιακής αυτής ομάδας. Συγκεκριμένα 30 ώρες μετά τις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού είχαμε  25.000 νέα  ραντεβού, είχαμε δηλαδή υπερδεκαπλασιασμό των ραντεβού από την ηλικιακή κατηγορία αυτή που σπεύδουν να εμβολιαστούν με την πρώτη δόση.

 

Παράλληλα, η Κυβέρνηση δίνει πολύ μεγάλη έμφαση στην τρίτη, στην αναμνηστική δόση εμβολιασμού. Ο Πρωθυπουργός έχει ζητήσει από την Επιτροπή Εμβολιασμών να εξετάσει τη δυνατότητα συντόμευσης του χρονικού διαστήματος μεταξύ δεύτερης  και τρίτης δόσης, στους 4 μήνες.

 

 Σε καιρούς μεγάλων κρίσεων απαιτούνται δύσκολες και γενναίες αποφάσεις, προς όφελος των ανθρώπων και του δημοσίου συμφέροντος. Δεν χρειάζονται αντιπολιτευτικές κορώνες, δεν χρειάζονται διαπιστώσεις, δεν χρειάζονται συνθήματα και κοινοτοπίες. Όταν  έρθει η ώρα της ψύχραιμης αποτίμησης, μετά την υπέρβαση της πανδημίας, θα φανεί ανάγλυφα σε όλους ακόμη και στους πιο δύσπιστους, πόσο συνετές, πόσο λελογισμένες, πόσο σωστές και απαραίτητες ήταν και είναι οι παρεμβάσεις μας για την διασφάλιση του κοινού αγαθού και την αντιμετώπιση της πανδημίας.

 

 Για την έκτακτη οικονομική ενίσχυση ομάδων του πληθυσμού

 

Μέσα σε περιβάλλον μεγάλων διεθνών κρίσεων, η Κυβέρνηση, με τη σώφρονα πολιτική που ακολουθεί, μετατρέπει το οικονομικό πλεονέκτημα που δημιουργεί η πολιτική μας σε κοινωνικό κεκτημένο. Με απλά λόγια, δηλαδή, το όφελος από την ανάπτυξη μεταφέρεται απευθείας στην κοινωνία, και σε εκείνους που χρειάζονται υποστήριξη, αλλά και ως ηθική επιβράβευση προς τους υγειονομικούς μας, που από την πρώτη στιγμή βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της μάχης απέναντι στην πανδημία.

 

Ψηφίστηκε χθες η τροπολογία για την καταβολή της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης των 250 ευρώ στους χαμηλοσυνταξιούχους, τους δικαιούχους αναπηρικού επιδόματος ΟΠΕΚΑ και τους ανασφάλιστους υπερήλικες, όπως είχε ανακοινωθεί από τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη. Το ύψος της ενίσχυσης ανά δικαιούχο είναι 250 ευρώ, προσαυξημένο κατά 50 ευρώ για κάθε προστατευόμενο, κάθε συνδεδεμένο μέλος του νοικοκυριού. Η ενίσχυση θα καταβληθεί στους δικαιούχους έως το τέλος του μήνα, θα είναι αφορολόγητη, ακατάσχετη και δεν θα συμψηφίζεται με τυχόν χρέη του συνταξιούχου.  

 

Σημειώνεται ότι έχει ήδη νομοθετηθεί η προσαύξηση για το Δεκέμβρη στο διπλάσιο της μηνιαίας εισοδηματικής ενίσχυσης για τους δικαιούχους του  Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος. Η καταβολή αυτή θα πραγματοποιηθεί στις 15 Δεκεμβρίου. Όπως, επίσης, μέσα στο Δεκέμβριο θα πραγματοποιηθεί και η καταβολή στους 100.000 υγειονομικούς του Ε.Σ.Υ. και του ΕΚΑΒ που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός.

 

Αναμορφώνεται ο ΕΦΚΑ

 

Σε ό,τι αφορά στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις για την καλύτερη και ταχύτερη ανταπόκριση του Κράτους στα αιτήματα των πολιτών,  η Κυβέρνηση δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ  που αποτελεί  διαχρονικά ένα  προβληματικό φορέα της δημόσιας διοίκησης με τις καθυστερήσεις στην απονομή των συντάξεων να είναι μόνο η «κορυφή του παγόβουνου». Για το σκοπό αυτό καταρτίστηκε και μπαίνει σε δημόσια διαβούλευση, με στόχο να ψηφιστεί τον Ιανουάριο, σχετικό νομοσχέδιο  του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με το οποίο προωθούνται οκτώ μεγάλες αλλαγές στη λειτουργία του ΕΦΚΑ:

 

--Πρώτον, δίνεται η δυνατότητα πρόσληψης επιλεγμένων Διευθυντικών Στελεχών τόσο από τον ιδιωτικό τομέα, όσο και με μετακινήσεων από το δημόσιο τομέα, με ειδικό σύστημα αμοιβών πάντοτε σε σχέση με την επίτευξη των στόχων.

--Δεύτερον, προβλέπεται ένα νέο μοντέλο διακυβέρνησης και οργανογράμματος του ΕΦΚΑ, με στόχο τη βελτίωση της λειτουργίας του σε όλα τα επίπεδα διοίκησης.

--Τρίτον, προβλέπεται πρόσληψη 500 μόνιμων υπαλλήλων εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022, καθώς και άμεση πρόσληψη 100 υπαλλήλων με συμβάσεις έργου με στόχο την επιτάχυνση της απονομής συντάξεων.

--Τέταρτον, καθιερώνεται πριμ παραγωγικότητας για τους υπαλλήλους, που θα συνδέεται με συγκεκριμένους μετρήσιμους στόχους.

--Πέμπτον, συστήνεται νέα Μονάδα Εσωτερικών Υποθέσεων, με επικεφαλής πρώην ανώτερο δικαστικό, επιφορτισμένη με την άμεση διερεύνηση καταγγελιών και αιτημάτων και τη διενέργεια αυτεπάγγελτων ελέγχων.

--Έκτον, προβλέπεται η ταχύτερη και αποτελεσματικότερη πειθαρχική διαδικασία. 

--Έβδομον, θεσπίζεται ένα πιο ευέλικτο σύστημα προμηθειών, ώστε να αντιμετωπίσουμε φαινόμενα όπως η μη έγκαιρη προμήθεια αναλώσιμων και ανταλλακτικών.

--Και όγδοον, προωθείται η  σύσταση Εταιρείας Ειδικού Σκοπού για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του e-ΕΦΚΑ. Είναι ενδεικτικό ότι ο Φορέας διαθέτει 400 ακίνητα σε όλη τη χώρα, συνολικής αντικειμενικής αξίας άνω του 1 δισ. ευρώ και τουλάχιστον το 20% -που αφορά ακίνητα μεγάλης αξίας- μένει τελείως αναξιοποίητο.

 

Βάσει αντικειμενικών και ποιοτικών κριτηρίων η χρηματοδότηση των Α.Ε.Ι.

 

Η Κυβέρνηση παραμένει σταθερά προσανατολισμένη στην στήριξη και αναβάθμιση των ελληνικών δημόσιων Πανεπιστημίων, ώστε να ενισχύσουν  τη θέση τους στο παγκόσμιο ακαδημαϊκό χάρτη, προς όφελος των φοιτητών και των φοιτητριών τους.

Από το επόμενο οικονομικό έτος, η κατανομή της ετήσιας τακτικής χρηματοδότησης των Α.Ε.Ι. θα πραγματοποιείται πια βάσει και αντικειμενικών κριτηρίων με όρους διαφάνειας και δίκαιης κατανομής, αλλά και με όρους επίτευξης στόχων. 

 

Το 80% της τακτικής χρηματοδότησης θα κατανέμεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων με στόχο την κάλυψη των πραγματικών αναγκών κάθε Ιδρύματος, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τις ιδιαιτερότητες του, όπως ο αριθμός των τμημάτων, ο αριθμός των ενεργών φοιτητών, η διάρκεια των προγραμμάτων του α’ κύκλου, η γεωγραφική διασπορά, το μόνιμο προσωπικό, οι απαιτήσεις εργαστηριακού εξοπλισμού και οι λοιπές λειτουργικές δαπάνες.

 

Το 20% της τακτικής χρηματοδότησης θα κατανέμεται με βάση δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων των Α.Ε.Ι., που αφορούν στη βελτίωση των βασικών ακαδημαϊκών δραστηριοτήτων τους, την αριστεία στην έρευνα και τις επιδόσεις του επιστημονικού προσωπικού, τη διασύνδεση με την κοινωνία, την αγορά εργασίας, την αξιοποίηση της παραγόμενης γνώσης, τη διεθνοποίηση, αλλά και την ποιότητα του πανεπιστημιακού περιβάλλοντος.

 

Με εργώδη προσπάθεια και αποφασιστικότητα αναβαθμίζουμε τάχιστα τα ελληνικά Α.Ε.Ι., τα οποία χρειάζεται να έχουν ηγετικό ρόλο στη μετάβαση της χώρας στο νέο περιβάλλον που δημιουργεί η νέα γνώση.

 

Σημειώνεται επίσης ότι σήμερα το απόγευμα το Υπουργείο Παιδείας οργανώνει εκδήλωση για τα 166 Νέα Προγράμματα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Στην εκδήλωση θα παραστεί και θα μιλήσει ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

 

Ευχαριστώ και παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

ΑΜ. ΚΑΤΖΟΥ: Θα ήθελα να ρωτήσω αν η Κυβέρνηση σκέφτεται να κλείσει τα γήπεδα.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν υπάρχει κάποια τέτοια απόφαση. Συνεχίζουμε στο πλαίσιο λειτουργίας όλων των δημόσιων χώρων, με βάση τα μέτρα προστασίας που έχουμε αποφασίσει το προηγούμενο διάστημα.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, μετά την δήλωση της κυρίας Φον Ντερ Λάιεν (Ursula von der Leyen) ότι η Ε.Ε. θα έπρεπε να δει τον υποχρεωτικό εμβολιασμό γενικά και με δεδομένο ότι η Αυστρία ήδη προχωρά σε υποχρεωτικό εμβολιασμό όλων των πολιτών από τον Φεβρουάριο -φαίνεται προς τα εκεί πηγαίνει και η Γερμανία, έκανε σχετικές δηλώσεις προχθές ο νέος Καγκελάριος Όλαφ Σόλτς (Olaf Scholz) και σήμερα ο Λίντνερ (Christian Lindner), ο νέος Υπουργός Οικονομικών- εξετάζει η Κυβέρνηση, εφόσον δει ότι αποδίδει το μέτρο του υποχρεωτικού εμβολιασμού στους άνω των 60, να καταστήσει καθολικά υποχρεωτικό τον εμβολιασμό ή να επεκτείνει την υποχρεωτικότητα και σε άλλες ομάδες;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Να σημειώσω ότι με την απόφασή μας για την υποχρεωτικότητα σ’ αυτή την ηλικιακή ομάδα, είμαστε από τις πρώτες χώρες στην Ευρώπη και όπως φαίνεται θα ακολουθήσουν κι άλλοι. Δεν υπάρχει ο προβληματισμός μόνο κεντρικά, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Παρακολουθούμε συνεχώς δηλώσεις από Αρχηγούς Κρατών που προσανατολίζονται σ’ αυτή την κατεύθυνση. Η υποχρεωτικότητα είναι ένα εργαλείο, το έσχατο μέσο για να προχωρήσει κανείς στην αύξηση της εμβολιαστικής κάλυψης, η οποία εκτιμάται και αξιοποιείται ανάλογα με την εξέλιξη, με τα επιδημιολογικά γεγονότα, με τη δυναμική της πανδημίας και της κατάστασης. Η Κυβέρνηση πήρε αυτή τη γενναία και υπεύθυνη απόφαση γι’ αυτή την ηλικιακή κατηγορία. Υπάρχει ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εξέλιξης και υλοποίησης της απόφασης αυτής. Υπάρχουν όλα τα υπόλοιπα μέτρα, τα υγειονομικά, που διέπουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η χώρα μέσα στο κλίμα της πανδημίας. Συνεχίζεται η προσπάθεια για την αύξηση της εμβολιαστικής κάλυψης και στις υπόλοιπες κατηγορίες και, βεβαίως, η μεγάλη προσπάθεια για την ενίσχυση του Ε.Σ.Υ.. Εδώ είμαστε τώρα, μ’ αυτό τον τρόπο προχωρούμε και είμαστε έτοιμοι ανά πάσα στιγμή ότι χρειάζεται να κάνουμε για την πανδημία να το κάνουμε.

ΣΠ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Υπάρχει ένα δημοσίευμα σήμερα στους «New York Times», αν δεν απατώμαι, μια καταγγελία ενός υπαλλήλου της FRONTEX, που καταγγέλλει ότι  Έλληνες αστυνομικοί σταμάτησαν ομάδα ατόμων, τους κακοποίησαν, τους πήραν τα έγγραφα και τους επαναπροώθησαν στην Τουρκία. Και αν δεν απατώμαι, την έχει αποδεχθεί αυτή την καταγγελία και η αρμόδια Επίτροπος. Η Ελληνική Κυβέρνηση την επιβεβαιώνει; Και τι λέει γι’ αυτό;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η Ελληνική Κυβέρνηση, όποια καταγγελία έρχεται από έγκριτες και αξιόπιστες πηγές, την αξιολογεί και τα εντεταλμένα της όργανα -όπως, για παράδειγμα, η Εθνική Αρχή Διαφάνειας- κάνουν τη δουλειά τους στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους. Είναι γνωστό ότι η Κυβέρνησή μας ασκεί μια αυστηρή, αλλά δίκαιη μεταναστευτική πολιτική, η οποία έχει πετύχει να έχουμε μια εικόνα σήμερα, η οποία είναι πολύ διαφορετική από αυτή που είχαμε στο παρελθόν, με πολύ θετικό «αποτύπωμα» σε όλες τις διαστάσεις του Προσφυγικού και του Μεταναστευτικού.

Από την άλλη πλευρά, καθημερινά η Κυβέρνηση δίνει δείγματα για την ανθρωπιστική της ευαισθησία, που είναι παράδοση και κουλτούρα της χώρας μας, σε ό,τι αφορά τη νόμιμη μετανάστευση και την ανάγκη του να σταθούμε στο πλευρό ανθρώπων που δοκιμάζονται. Θυμίζω ότι η χώρα μας είναι η πρώτη και από τις λίγες που, με συντονισμένη πρωτοβουλία, έφερε στην Ελλάδα 700 γυναίκες από το Αφγανιστάν με τις οικογένειές τους, που η ζωή τους απειλούνταν εκεί. Πολύ πρόσφατα -χθες- στον Έβρο διασώθηκαν πολίτες μαζί με τα παιδιά τους, σε πολύ δύσκολες συνθήκες, που κινδύνευε ενδεχομένως η ακεραιότητα και η ζωή τους. Η χώρα μας στο πεδίο του ανθρωπισμού έχει δώσει και δίνει συνεχώς εξετάσεις. Και από την άλλη πλευρά, ακολουθεί μια μεταναστευτική πολιτική, σεβόμενη πάντοτε τους κανόνες δικαίου. Αυστηρή, αλλά δίκαιη, που θωρακίζει και τα ελληνικά και τα ευρωπαϊκά σύνορα απέναντι σε παράνομες προσφυγικές και μεταναστευτικές ροές.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Θέλω να σας ρωτήσω, εάν υπάρχει στο τραπέζι θέμα μείωσης του χρόνου ισχύος του πιστοποιητικού νόσησης, που είναι τώρα στους έξι μήνες.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όχι. Αυτό που υπάρχει στο τραπέζι είναι ότι, για να μπορεί να εκδοθεί πλέον πιστοποιητικό νόσησης, είναι απαραίτητο το μοριακό τεστ, το PCR, σε αντίθεση με το ό,τι ίσχυε μέχρι τώρα.

ΔΗΜ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Αν θυμάμαι καλά, το καλοκαίρι είχατε δώσει κίνητρα στους νέους μέχρι 29 ετών για να αποφασίσουν τον εμβολιασμό τους. Και αν θυμάμαι, επίσης, καλά ήταν μεγάλος ο αριθμός αυτών των νέων που είχαν σπεύσει για εμβολιασμό. Τώρα γιατί, αντί για κίνητρα, αποφασίσατε κυρώσεις;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Γιατί είναι μια τελείως διαφορετική κατάσταση. Τότε, μόλις είχε ανοίξει η πλατφόρμα για τους νέους να εμβολιαστούν. Η πολιτική αυτή, όπως πολύ σωστά επισημάνατε, απέδωσε καρπούς. Σήμερα, βρισκόμαστε σε μια τελείως διαφορετική εικόνα. Στην ηλικιακή ομάδα των 60 και άνω, έχουμε ένα ποσοστό 16%-17%, που επιμένει να μην εμβολιαστεί για διάφορους λόγους. Αντίθετα, έχουμε ένα ποσοστό 83% που έχει εμβολιαστεί. Και ένα πολύ μεγάλο ποσοστό εμβολιασμένων συμπολιτών μας και σε άλλες ηλικιακές κατηγορίες. Άρα, δεν θα είχε κάποια ηθική νομιμοποίηση ή κάποια διάσταση δικαιοσύνη για τους υπόλοιπους, αλλά και για τους πολίτες αυτής της ηλικιακής κατηγορίας, όπου περίπου το 83% που έχουν εμβολιαστεί να δώσεις ένα κίνητρο, την ώρα που οι υπόλοιποι, που είχαν εμβολιαστεί, το έκαναν για να θωρακίσουν την υγεία τους, ακούγοντας την επιστημονική κοινότητα και ανταποκρινόμενοι στην έκκληση της Πολιτείας.

ΑΜ. ΚΑΤΖΟΥ: Αναφέρατε και ανέφερε και ο Πρωθυπουργός, χθες στη Βουλή, ότι η πρότασή του είναι η αναμνηστική δόση να γίνεται στους τέσσερις μήνες. Πότε αναμένονται οι αποφάσεις; Πότε θα ξέρουμε εάν όσοι έχουν εμβολιαστεί, την αναμνηστική δόση μπορούμε να την κάνουμε μετά το τετράμηνο και όχι μετά το εξάμηνο;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Θεωρώ πολύ σύντομα, ενδεχομένως και μέσα στην εβδομάδα.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Ο κ. Τσίπρας, πριν από λίγο, από την Πτολεμαΐδα, είπε ότι η πράσινη μετάβαση πρέπει να είναι δίκαιη και όχι βίαιη. Τι απαντάτε σε αυτό;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η πράσινη μετάβαση είναι απολύτως δίκαιη. Έχουμε εξασφαλίσει οικονομικούς πόρους, έτσι ώστε να στηρίξουμε τις τοπικές κοινωνίες και τους ανθρώπους στη διάρκεια της μετάβασης αυτής. Ήδη, την προηγούμενη εβδομάδα, ήταν εκεί ο Πρωθυπουργός, ήταν αρμόδιοι Υπουργοί. Συζήτησαν για πάνω από τέσσερις ώρες με εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας, με τους αυτοδιοικητικούς, με εργαζόμενους. Το σχέδιο δίκαιης μετάβασης βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Θα σταθούμε στο πλευρό της τοπικής κοινωνίας και εκεί και στην Τρίπολη, προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι η μετάβαση αυτή δεν θα έχει απλώς τα προφανή περιβαλλοντολογικά οφέλη και για τις τοπικές κοινωνίες και για τη χώρα μας συνολικότερα, αλλά θα δημιουργήσει και προϋποθέσεις μιας ανάπτυξης για όλους. Μιας ανάπτυξης που δεν θα αφήνει κανέναν πίσω. Μιας ανάπτυξης που θα δίνει το δικαίωμα στους πολίτες εκεί να έχουν επιχειρήσεις βιώσιμες και δουλειές καλά αμειβόμενες, με όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις που πρέπει να έχει ένα σύγχρονο, παραγωγικό και φιλοπεριβαντολλογικό μοντέλο ανάπτυξης με διαστάσεις πράσινης μετάβασης  

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Χθες, ο Πρωθυπουργός, στη Βουλή, είπε ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη θνησιμότητα στους ασθενείς που διασωληνώνονται εκτός Μ.Ε.Θ., σε σχέση με αυτούς που διασωληνώνονται εντός Μ.Ε.Θ.. Θα μπορούσατε να μας δώσετε αυτά τα στοιχεία; Γιατί εγώ είχα μείνει, για παράδειγμα, σε δηλώσεις στο  «News 24/7» που έχει κάνει εντατικολόγος του «Σωτηρία», που έλεγε ότι κάθε μέρα που ένας ασθενής μένει εκτός μονάδας, αυξάνεται το ποσοστό θνησιμότητάς του. Και μια δεύτερη ερώτηση, αν μου επιτρέπετε. Τι θα γίνει με τους άνω των 60 ετών που κατοικούν στο εξωτερικό, έχουν κάνει εκεί το εμβόλιο, αλλά ενδεχομένως τώρα να βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμο; Αυτό αφορά πρέσβεις της χώρας μας στο εξωτερικό, αλλά και Έλληνες πολίτες που κατοικούν μόνιμα στο εξωτερικό.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Αν έχουν κάνει το εμβόλιο, γιατί θα πρέπει να βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμο; Αν έχουν κάνει το εμβόλιο, δεν βρίσκονται αντιμέτωποι με πρόστιμο.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Αυτό είναι το ερώτημα που μας θέτουν. Δηλαδή, εφόσον έχουν κάνει το εμβόλιο και δεν φαίνονται εμβολιασμένοι στην Ελλάδα…

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Μα, έχουν ευρωπαϊκό πιστοποιητικό εμβολιασμού.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Αν είναι σε άλλη χώρα, για παράδειγμα;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Αν είναι σε άλλη χώρα έχουν πιστοποιητικό εμβολιασμού. Όποιος έχει κάνει το εμβόλιο, έχει κάνει το εμβόλιο. Δεν ανήκει στην κατηγορία των ανεμβολίαστων. Σε ό,τι αφορά το πρώτο σκέλος της ερώτησής σας, όπως έχει αποσαφηνιστεί πάρα πολλές φορές και από δηλώσεις του Υπουργού Υγείας και της Αναπληρώτριας Υπουργού Υγείας και από τους ειδικούς στα νοσοκομεία, όπου γίνεται διασωλήνωση ασθενούς εκτός Μ.Ε.Θ., γίνεται με τους όρους και τις προϋποθέσεις παρακολούθησης που πρέπει να υπάρχουν σε χειρουργικά κρεβάτια. Δεν υπάρχουν σε γνώση μας στατιστικά στοιχεία ή στατιστικά στοιχεία που να είναι επιστημονικώς αποδεδειγμένα, που να δικαιολογούν κάποια διαφορά στις στατιστικές πιθανότητες για τραγική κατάληξη.

Σας ευχαριστώ πολύ.